• Izdelava spletnih strani

    Izdelava spletnih strani

    Podjetje GeminiStil vam ponuja izdelavo in oblikovanje spletnih strani. Spletne strani in elektronske komunikacije lahko predstavljajo pomembno konkurenčno prednost za podjetje.

  • Izdelava spletnih strani z Joomlo!

    Izdelava spletnih strani z Joomlo!

    Pri izdelavi spletnih strani uporabljamo odprtokodni sistem za upravljanje z vsebinami (CMS ali Content Management System) Joomla!, zaradi česar je razvoj spletnih strani bistveno cenejši in hitrejši.

  • Optimizacija spletnih strani

    Optimizacija spletnih strani

    Optimizacija spletnih strani za spletne iskalnike. Cilj optimizacije spletne strani je doseči čim višjo pozicijo na iskalnikih (Najdi.si, Google).

  • Vzdrževanje spletnih strani

    Vzdrževanje spletnih strani

    Vzdrževanje ali nadgradnja spletne strani. Vzdrževanje spletne strani pomeni, da vse spremembe in novosti takoj objavite na spletni strani in ažurirate obstoječe podatke.

DomovOptimizacija spletnih strani

Optimizacija spletnih strani

Share

Optimizacija spletnih strani za spletne iskalnike (SEO)

Vsebinska in tehnična prilagoditev spletnih strani za čim višjo uvrstitev v spletnih iskalnikih.

 

optimizacija-spletnih-strani-seo

 

Optimizacija za spletne iskalnike (search engine optimization ali SEO) je danes pogosto slišan izraz. Zadnjih 10 let so spletni iskalniki najbolj uporabljano spletno orodje za iskanje spletnih strani oz. informacij o izdelkih in storitvah na internetu.

Optimizacija spletnih strani, ki je relativno novo področje v internetni industriji, dobiva v zadnjih letih na pomenu, saj se podjetja vedno bolj zavedajo pomena dobrih pozicij na iskalnikih od koder prihaja na spletne strani večina obiskovalcev.

Pri optimizaciji ciljamo predvsem na Google, saj je daleč najbolj uporabljan. Drugi iskalniki večinoma sledijo njegovemu zgledu.

Poleg optimizacije lahko namestimo tudi orodja za spremljanje in analizo obiska vaše spletne strani (Google Analytics), ki so ključnega pomena za oglaševanje in optimizacijo vaše spletne strani. Po izdelavi spletno stran tudi vnesemo v večje iskalnike (Google, Bing, Najdi.si ... ).

 

Kaj je optimizacija spletnih strani?

Optimizacija spletnih strani je postopek, ki zahteva vsebinsko in tehnično optimizacijo spletne strani z namenom izboljšanja njenih pozicij na iskalnikih. Cilj optimizacije spletne strani je doseči čim višjo pozicijo na iskalnikih (Najdi.si, Google). Ključ do uspešne optimizacije je pravilen izbor ključnih besed, ki predstavlja temelj celotne optimizacije (vsebinska prilagoditev, poimenovanje povezav, slik, dokumentov, meta oznake, notranje in zunanje povezave itd.).

Ključne besede so tiste besede, ki najbolje opisujejo vašo dejavnost in za katere mislite, da bi vaše potencialne stranke ob vpisu teh besed v iskalnik morale zagledati vašo spletno stran čim višje na seznamu prikazanih strani. Če je spletna stran narejena tako, da lahko iskalnik ugotovi vse njene dobre lastnosti, se bo povezava prikazovala visoko v iskalnikih.

Zavedamo se, da je visoka uvrstitev v iskalniku ob določeni ključni besedi zelo pomembna za vaše podjetje ali dejavnost. Statistika kaže, da 80% uporabnikov interneta pogleda le strani, ki se ob določeni ključni besedi pojavijo na prvi strani. Le 20% uporabnikov nadaljuje z brskanjem na naslednje strani.


optimizacija-spletnih-strani-rang


Večina ljudi, ki uporablja spletne iskalnike običajno pregleda samo prvih 10 zadetkov na prvi strani, veliko ljudi se celo osredotoči samo na prve tri, štiri zadetke. In visoka pozicija na spletnih iskalnikih je merilec uspešnosti procesa optimizacije spletne strani. Če je vaša spletna stran med prvimi zadetki na spletnih iskalnikih obstaja velika verjetnost, da bodo uporabniki prišli na vašo stran. To pomeni več prometa na vaši spletni strani in posledično uresničitev cilja vaše spletne strani (povečanje prodaje, grajenje blagovne znamke, zmanjšanje "offline" stroškov...).

Če je vaša spletna stran že pozicionirana visoko, je izredno pomembno da z primernimi aktivnostmi vzdržujete to pozicijo ali pa celo skušate doseči sam vrh. Vsak dan šteje, zato morate vašo stran nenehno izboljševati.

Naraščanje uporabnikov spleta in tudi naraščanje uporabe spletnih iskalnikov kaže na pomembnost optimizacije in prilagojenost vsebine strani na največje iskalnike. Torej pomemben element, ki ga mora vsebovati vsaka resna internetna stran.

Ali je optimizacija nateg?

Če je izvedena pravilno in stranki niso obljubljeni pretirani rezultati, potem ne! Zavedati se moramo dejstva, da je Googlu in ostalim iskalnikom, v interesu uporabnikom podajati kakovostno vsebino. Zato stalno spreminjajo iskalne algoritme za čim bolj relevantne rezultate. Google namreč živi od oglasov, ki so prikazani poleg organskih zadetkov in je zato zanj ključno, da ga ljudje uporabljajo. Če bodo šli iskalci h konkurenci, jim bodo sledili tudi oglaševalci, zato si ne morejo privoščiti, da bi lahko njihov iskalnik zlorabljali.

Ker pa na kratki rok določene tehnike vseeno prinesejo rezultate, se jih nekateri poslužujejo in s tem tudi služijo. Vendar na dolgi rok izgubi stranka, saj Google njeno stran, zaradi nedovoljenih tehnik, izbriše iz rezultatov. Preberite si članek na blogu o mišljenju kam pelje pretirana uporaba SEO tehnik.

Zakaj je optimizacija spletne strani pomembna?

Optimizacija spletne strani vam pripelje na spletno stran obiskovalce. Spletna stran brez obiskovalcev je neuporabna in ne služi svojemu namenu (ki je pri veliki večini podjetij povečanje prodaje).
Če nimate obiskovalcev, lahko imate najboljšo in najlepšo spletno stran, vendar ne boste prodali ničesar. Enako kot v klasični trgovini.

Glavne koristi, ki vam jih prinese optimizacija spletne strani:

    • Povečanje obiska strani - optimizacija poveča število obiskovalcev, ki aktivno iščejo vaše storitve ali izdelke.
    • Promocija blagovne znamke - optimizacija strani poveča vidnost in prepoznavnost vaše blagovne znamke po celem svetu.
    • Povečanje vračila investicije - optimizacija spletne strani vam zagotavlja večjo vračilo investicije kot katerakoli druga oblika marketinga.
    • Povečanje prodaje - s pomočjo optimizacije boste povečali obseg prodaje.
    • Dolgoročni učinki - dobro zasnovana in kvalitetno optimizirana spletna stran vam v primerjavi z oglaševanjem na klik dolgoročno zagotavlja visok položaj na iskalnikih.
    • Zagotovite si konkurenčno prednost - prehitite konkurenco in si zagotovite neulovljivo prednost.

Kaj lahko storimo za čim boljšo uvrstitev?

    • Izbira pravih ključnih besed - pri izbiri ključnih besed je potrebno biti previden, saj so dobre samo tiste ključne besede, ki najbolje opisujejo vašo dejavnost, ki jo na spletni strani predstavljate. Med temi besedami izberite tiste, ki so najbolj iskane. Če npr. prodajate televizorje, so za vas primerne tiste ključne besede, ki so povezane s televizorji, zato nima smisla optimizirati pod drugimi, ki z vašim produktom ali storitvijo niso povezane ali niso iskane.
    • Primerni in zanimivi opisi strani - opis spletne strani mora biti kratek in jedrnat. Predstavlja naj bistvo vaše storitve ali izdelka. Zavedajte se, da bo opis spletne strani prva stvar, ki jo bo uporabnik opazil pri rezultatih iskanja.
    • Vsebina spletne strani - vsebina je najpomembnejši dejavnik za pojavljanje spletne strani v iskalnikih. Pravijo, da slika pove več kot tisoč besed, vendar to v tem primeru ne velja, saj so iskalniki programi, ki berejo le tekst in opise slik.
    • Naslov spletne strani (title) - naslov naj bo kratek in jedrnat. Vsebuje naj 3 - 4 besede in naj bo različen za vsako podstran spletne strani.
    • Domena - izbira domene je pomemben dejavnik. Če je ime domene sestavljeno iz vaših ključnih besed, npr. optimizacija-spletnih-strani.com, bo vaše delo pri optimizaciji ključne besede "optimizacija spletnih strani" precej olajšano.

Ampak, ne skrbite, za vse to bomo v veliki meri poskrbeli že mi, saj je osnovna optimizacija za dve ključni besedi vključena v ceno izdelave spletne strani! 

Optimizacijo spletne strani razdelimo na sledeče korake:

    • Najprej v sodelovanju z vami izberemo najbolj primerne ključne besede za optimizacijo,
    • nato naredimo analizo in pregledamo konkurenco za izbrane ključne besede,
    • sledi optimizacija vaše spletne strani (tehnični popravki, optimizacija vsebine, navigacije, slik, izdelava zemljevida strani,...).
    • Medtem vi pripravite nekaj izvirnih člankov na tematiko vaše spletne strani, pripravite promocijsko besedilo in nekaj slik (to vam lahko uredimo tudi mi).
    • Sedaj začnemo z gradnjo in pridobivanjem vhodnih povezav na vašo spletno stran (objavljali bomo članke po spletnih mestih, vašo spletno stran bomo objavili v slovenskih in tujih imenikih, forumih in pa na portalih socialnih zaznamkov).
    • Vsak mesec vam bomo ustvarili poročilo narejenih korakov ter graf izboljševanja pozicije, imeli boste pa tudi dostop do pregleda obiska vaše spletne strani in pa do nekaterih spletnih orodij, na katerih boste lahko vsakodnevno spremljali optimizacijo.

Kako poskrbimo za optimizacijo?

    • Skupaj definiramo tiste ključne besede, ki bodo na vašo stran pripeljale čim več potencialnih kupcev oz. ciljnih obiskovalcev.
    • Ključne besede vključimo v naslov strani, v meta oznake za opis strani, v imena slik in njihove opise, v imena datotek, direktorijev, naslove in podnaslove.
    • Stran po končani izdelavi posredujemo Googlovim stranem.
    • Uredimo vse potrebno za spremljanje dogajanja na spletni strani preko orodja Google Analytics (izpis prejemate avtomatsko na vaš elektronski naslov).
    • Optimizacija slik: slikam dodamo ALT in TITLE oznake s ključno besedo.
    • V Joomli je izredno pomembno dovoliti iskalnikom indeksiranje slik, kar omogočimo preko datoteke Robots.txt.
    • Privzeto mapo za shranjevanje slik obvezno spremenimo v /images/.
    • Vsebino vnašamo izključno v navadnem tekstovnem formatu, ki je za iskalnike najprijaznejša. Izogibamo se raznim Flash vsebinam, uporabi okvirjev na straneh in ostalim 'lepotnim' dodatkom, ki povzročijo, da je stran za iskalnike nevidna, česar si ne smemo privoščiti.
    • Za vašo spletno stran je priporočljivo pridobiti čim več kvalitetnih zunanjih povezav in si s tem izboljšati uvrstitev med zadetki, ki jih vrne iskalnik (rang strani).
    • V primeru, da se za izbrane ključne besede srečujete z veliko konkurenco na iskalnikih, je smiseln tudi zakup ključnih besed in sponzoriranje tekstovnih oglasov na iskalnikih, ki imajo vodilno vlogo (iskalnik najdi.si in Google.com).
    • Vašo spletno stran po želji direktno povežemo s socialnim omrežjem Facebook in predstavitvami na portalu YouTube.
    • Že na začetku izdelave spletne strani upoštevamo pravila, ki veljajo za SEO (search engine optimization) in SEF (search engine friendly).

Kako sami optimalno optimiziramo spletno stran?

Kako sami optimalno optimiziramo spletno stran, si lahko preberete v dveh priročnikih za optimizacijo spletnih strani avtorja Jona Smitha (V postelji z Googlom in Google AdWords - recept za uspeh), ki ju je moč dobiti na bencinski črpalki za 10 €. Za ideje o izgledu spletnih strani pa je mogoče izbrati knjigo tisočih izbranih spletnih strani.


optimizacija-spletnih-strani-prirocnik


Koraki optimizacije internetne strani:

  1. Primerna izbira domene. (Če se ukvarjate z prodajo izpušnih sistemov je ustrezno ime domene "izpusni-sistemi.si" in ne "avtogalant.si", čeprav se vaše podjetje tako imenuje.)
  2. Primerna izbira imen menijev. (Z Googlovim programom AdWord se preveri katere ključne besede se v Sloveniji najbolj iščejo in glede na te poimenujemo menije.)
  3. Pri vsebini strani pa:
    1. Primerna izbira naslova vsebine. (Naslov naj vsebuje glavno ključno besedo vsebine.)
    2. V vsebino morajo biti vključene ključne besede (dve do tri besede). Pri posamezni vsebini se moremo osredotočiti le na eno ali dve ključni besedi, povezanimi z vsebino.
    3. Slike naj bodo poimenovane po ključnih besedah in brez šumnikov.
    4. Slike naj bodo po velikosti optimalne (formati: gif, jpg v majhnih velikostih "800x 600") in naj vsebujejo pri opisu slike tudi ključne besede (opis slike "alt").
    5. Besedilo z ključnimi besedami poudarite z krepko pisavo ali z naslovi (H1, H2 ...).
    6. Meta opis naj vključuje kratko vsebino z ključnimi besedami in meta ključne besede naj vsebujejo največ šest ključnih besed.
    7. Na strani je dobro da imate še kakšne povezave na sorodne teme, ki obiskovalcu ponudi še več podobne ali bolj poglobljene vsebine.
  4. Naslovi pri domeni morajo biti optimizirani, kar pomeni da je prikaz posamezne strani http://www.mobystyle.si/dodatna-oprema in ne http://www.mobystyle.si/adf/index.php?-djhiu?wp...
  5. Stran mora imeti čisto kodo, ki jo lahko preverite na naslovu W3, za preverjanje čistosti vaše kode.
  6. Optimizacija spletne strani je tudi boljša, če spletna stran ni preveč zahtevna in da gostuje na hitrem slovenskem stražniku. Hitrost vaše spletne strani in strežnika lahko preverite na naslovu Webpagetest.org, za testiranje hitrosti odpiranja vaše spletne strani.

Konkretni primeri optimizacije spletne strani

1. Naslovi spletnih strani in podstrani

Naslovi spletnih strani in podstrani, naj jasno kažejo na njeno vsebino.

Izberimo si za primer spletno stran, ki se ukvarja z mobilnimi telefoni in ima eno podstran, ki govori o dodatni opremi. Tu mora biti ime za podstran dodatna oprema za mobilne aparate, oz. dodatna oprema za gsm aparate... in ne samo dodatna oprema.

optimizacija-spletnih-strani-adword

Še bolje je, če s pomočjo programa Google adwords poiščeta katere besedne zveze so v Googlu najbolj iskane. Za naš primer smo vpisali dodatna oprema in dobili besedno zvezo povezano z mobilnimi aparati dodatna oprema za mobilne telefone. Besedna zveza mora imeti slabo konkurenco drugih spletnih strani in visoko število iskanj. V našem primeru je bila konkurenca za besedno zvezo slaba, število iskanj pa je znašalo 480 na mesec.

2. Na kaj naj bomo pozorni pri pisanju vsebine člankov oz. novic

Novica naj bo unikatna in naj dobro opisuje svoje sporočilo. Vključuje naj tudi povezave na druge strani povezane s konkretno vsebino, lahko tudi vašo. Se pravi, če pišeta o določenem etuiju za gsm aparat, dodajte tudi povezavo na drugo dodatno opremo za isti aparat. Povezave so lahko lokalne, se pravi znotraj vaše spletne strani, ali pa naredite povezavo tudi na drugo spletno stran, z zanimivo vsebino, ki bi vašega obiskovalca lahko zanimala.

optimizacija-spletnih-strani-meta-opis

Če boste imeli v članku dobre povezave, vas bojo iskalniki sčasoma rangirali višje. Na povezavah ne pišite klikni tukaj ampak naredite link na določeno besedilo. "Široka izbira baterij za mobilne aparate NokioSonnyericsson, ... lahko najdete v naši spletni trgovini." Pri joomli imate pri pisanju novic spodaj možnost dodati meta opis (meta description), ki ga iskalniki preberejo in umestijo pod vaš zadetek, kot kratek opis strani.

3. Spletno stran vpišemo v iskalnike google.com in najdi.si

Za vpis v googlov iskalnik se vpišemo na googlovi spletni strani za vpis url naslovov (https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url), za vpis v slovenski iskalnik pa se vpišemo na vpisni strani za spletne strani najdi.si.

4. Googlov iskalnik želi čiste strani, zato je potrebno napake na vaših straneh odpraviti. Pod napake sodijo nedelujoče strani, oz. strani z napakami v zapisu. Napake na svoji spletni strani lahko preverite in jih poskušate odpraviti.

5. Preverite hitrost odpiranja vaše spletne strani in jo primerjajte s svojo konkurenco. Če se vam odpira prepočasi, bo potrebno določene plugine ugasniti in optimizirati velikost slik. Slike v formatu png so požrešne, zato jih zamenjajte z jpg ali gif slikami. Svojo stran optimizirajte in jo preizkušajte na testnem naslovu.

Analiza obiska vaše spletne strani

Analiza obiska vaše spletne strani vam omogoča časovni pregled nad obiskom spletne strani. Pomaga vam ugotoviti uspešnost promocijskih akcij ter vam poda dodatne informacije o vaših obiskovalcih.

Za analizo obiska vam omogočamo vgradnjo Google Analytics sistema. Gre za brezplačen sistem, za aktivacijo potrebujete le Google račun. Če ga še nimate, vam ga seveda ustvarimo. Google Analytics je spletno orodja, ki vam omogoča vpogled v obisk vaše spletne strani, izpis poročil ... orodje odlikujeta prijazen in enostaven uporabniški vmesnik ter pregledna predstavitev analize obiska.


optimizacija-spletnih-strani-analytics


Nadzira število obiskovalcev po dnevih, lokaciji ter celo brskalnik in operacijski sistem uporabnika ... Prav tako vam analizira prek katerih iskalnih fraz ter prek katerih spletnih strani so obiskovalci našli vašo spletno stran. Omogoča vpogled v poljubno časovno obdobje z dnevno analizo obiska.

Več si lahko preberete tukaj >>

Uporabne povezave za optimizacijo spletne strani:

 

Spletni marketing - Google optimizacija

 

Spletni marketing - 12 največjih napak velikih podjetij

 

Uporaba piškotkov na www.geministil.si

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se shranijo na napravo s katero dostopate do spletne strani. Nekateri piškotki so nujni za delovanje spletne strani in so bili že nameščeni, nekateri pa nam omogočajo zagotoviti boljšo izkušnjo ob pregledovanju spletne strani, služijo boljšemu delovanju spletne strani ter omogočajo deljenje vsebin na družabnih omrežjih in spremljanje statistike obiska strani, ter anonimno spremljanje uporabe spletne strani.

Z obiskom in uporabo spletne strani se strinjate s piškotki. V kolikor se s tem ne strinjate, stran morda ne bo delovala tako kot bi želeli.

Več informacij o namenu in uporabi spletnih piškotkov, ter skladnosti z direktivo EU o piškotkih, lahko preberete tukaj.

Ali sprejmete uporabo piškotkov?

EU Cookie Directive Module Information